Adverteren of een adverteerder werven kan erg aantrekkelijk zijn.
Cash 1: zelf verdienen
Bloggers voor kunstHart verdienen geen geld met hun bijdrage. Toch kun je hier geld verdienen. Niemand mag namelijk over zichzelf schrijven. En stel, je bent modeontwerper en je wilt errrrg graag een interview over jouw nieuwe collectie. Of je werkt bij een museum en je wilt een videoreportage over je nieuwe tentoonstelling. Dan kun je een artikel bij ons kopen, een ‘advertorial’. Hoe? Dat lees je hieronder. Maar nu komt het. Breng jij een adverteerder bij ons aan, dan gaat 25% naar jou en 75% naar kunstHart. Dus een beetje werven kan geen kwaad!
Cash 2: adverteren
Natuurlijk is het fijn als een verslaggever van kunstHart komt fotograferen bij een repetitie van jouw toneelgroep. Maar misschien gebeurt dat niet zomaar en wil je toch heel graag onze doelgroep bereiken. Dan kun je een advertorial kopen. Aan gewone advertenties doen wij niet. Schrijf een stuk of laat een van ons het doen, jij bepaalt hoe en wat, als het maar leesbaar/luisterbaar/kijkbaar is alsof het een normaal artikel was. In de ondertitel zetten we wel altijd advertorial.
Dit betaal je
Duur? Dat valt nogal mee. Voor individuele personen kost een advertorial € 50. Instellingen (musea, orkesten, bibliotheken) betalen voorlopig een instaptarief van € 100. Op termijn gaat de prijs omhoog dus grijp je kans!
Dit krijg je daarvoor
Met je advertorial bereik je een groep van gemiddeld bijna 700 unieke bezoekers per maand. Dat lijkt niet zo veel, maar het is een kwaliteitsdoelgroep: mensen die écht geïnteresseerd zijn in kunst en cultuur of – en dat zijn misschien wel de interessantsten – mensen die net belangstelling voor kunst beginnen op te vatten.
Naast de advertorial krijg je een van tevoren af te spreken aantal Tweets en Facebookberichten via kunstHart – over het artikel, maar het mag ook over een ander project van jou gaan. In overleg is een Facebook-ad ook mogelijk om extra doelgroepgericht jouw advertorial bij een groter publiek te krijgen.
Bovendien krijg je toegang tot de kunstHart-community op Facebook, waar tips, ideeën en informatie worden uitgewisseld.